Jom Kelik-Kelik !

Feb 11, 2011

Penat Tapi Seronok

Bersemangat bila mengenangkan kembali betapa seronoknya nak bawak anak2
 merasai pengalaman naik Komuter dan LRT. Sebab dah lama sangat dah berjanji dengan dorang so, bila ayah poji ada cuti panjang sket ni apa lagi ambiklah kesempatan yang ada ni.  Aku ni dulu dah muak dah naik komuter & LRT nie...pengalaman tersalah naik komuter ada ...berdiri kat tiang dan bila pandang kiri kanan aku nampak ketiak orang jer. Memang bagus sekarang dorang buat pengasingan untuk perempuan dan lelaki. Mula2 pengalaman naik komuter tanpa bantuan orang..huhuu..masa tu orang semua jalan laju2 sebab nak kejar masa g kerja ...aku tercangak2 ..so beraturlah sambil kepala terjengok2 nak tengok apa orang kat depan buat..
Bila time bulan posa ..ya allah tak tahan ramai giler..memang sebijik macam tin sardin..sampai melanton2 pintu komuter tu bila tak boleh nak tutup..
itu zaman bujang akulah kan..

kelakar plak bila ingat ayat si zati.." ibu..ibu adik nak naik KOMPUTER..."
pueh aku nak menerangkan kat dia..



kita orang parking kereta kat Station Keretapi Seremban. Ayah poji sempat singgah Giant Seremban semata2 nak beli lock sterring kereta ..Tobat tak nak naik dari Seremban sebab bosan giler dari Seremban ker KL Central peeehh rasa macam lamaaaaaa.. sangat nak sampai.

Sian anak aku..."gayat" tak penah naik..heee

Kebanyakan penumpang komuter ni terdiri daripada bangsa asing . Orang Pakistan, Nepal, Bangla ..dan Indon...kalau orang2 kita ..boleh bilang ngan jari..kalau kategori umur2 cam aku nilah..
kalau anak2 dara..bujang2 teruna tu ada ler tapi mmg tak ramai bilangannya..


 Memang banyak sangat berjalan hari tu...
sakit tapak kaki mak nyaa..


Boutique Louis Vuitton
Berlagak jer ..tahu tahu tak mampu..okay okay dah jalan depan..!


Minum jap hilang tension..sebab banyak sangat berjalan ..nak ke station lrt jalan jauh..nak ke toilet, naik kat food court satu citer...ramai giler so turun.sampai tak larat nak jalan ..so sebelum aku hilang mood
cepat2 g minum dulooooo...
tak selesa sungguh..tempat makan semuanya penoh! peeehhh


kalau aku tahu tak yah g KLCC ..terus jer g kat sini..
Station Masjid Jamek..tengok muka aku
muka yang kembali ceria..aku dah beli sandal tak tahan sakit pakai kasut tumit..hehee..tapi setakat tu jer..nak round kat area2
semua house ngan sogo tu semua anak beranak dah kepenatan..
so berlegar2 kat situ jer..
ayah poji cakap lain kali dia nak ajak aku lagi tapi parking kereta kat
Station Bandar Tasik Selatan ..anak2 tak yah bawak
nak shopping raye..

"ntah ia ..entahkan tidak, ntah kodok..entah katak.."

2 comments:

  1. beshhnyerrrr....
    saya dh lama tak naik lrt ngan hubby g Jln TAR....

    ReplyDelete
  2. area tu memang happening cuma masa tu akak dah tak larat ..mak dah ponek...

    *faiz teringat masa bercinta la tuuu ?..teringatlah tuuu..heee...*

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails