Jom Kelik-Kelik !

May 23, 2011

Nasi GoReng SimPle BerUdanG



Assalamualaikum..korang..aku asyik tunjuk masakan ayah poji jer kan.Tercabar ke"ibu"an & ke"isteri"an aku tau..hehee.Hari nie aku nak tunjuk pulak apa yang aku masak untuk sarapan pagi. Nasi goreng Simple BerUdang...sorry yer aku memang pelbagaikan nama masakan ..untuk cover masakan aku yang simple tu. aku kalau goreng nasi memang suka letak bawang putih lelebih sikit... sesedap rase dia..

kat rumah aku tu kalau tak ada bawang merah aku okay lagi..kalau bawang putih dah abis ..tak keruan rasanya. Bawang Putih tu aku tak suka blend nanti hancur tak sodap..aku suka tumbuk pakai losung batu okay..rajinlah konon tu..tapi yelah...macam yang kita sedia maklum bawang putih memang banyak khasiat yer kan..sila tanye uncle google kalau tak caye..(kemalasan terserlah).

Masukkan udang dulu sebab kalau masukkan bawang putih dulu nanti cepat hangus...tapi kena cepat2 sebab bawang putih mmg cepat hangus..eh ulang lagi. lepas tu aku masukkan telur dan cepat2 kacau guna belakang sudip kacau cepat-cepat. so nanti telur tu jadik halus-halus....(haluuss..macam iklan nescafe..)..lepas tu..eh berapa kali lepas tu daaa..masukkan kucai...tambahkan sedikit sos tiram dan garam secukup rasa...



Makkk aaiii..simpel pon sodap tau...

(apsal ekor udang tak potong...)
maaflah yer ..udang ni aku dah terlepas pandang..
so korang terimalah seadanya yer..)
kantoi..
hehee..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails