Jom Kelik-Kelik !

Oct 14, 2010

Marhaban Ya Marhaban


Suasana bangalow mewah rumah aku sebelum majlis bermula...
habis aku keluarkan semua kosi-kosi tu..kalau tak nanti mana pulak dorang nak berselawat..takan berselawat sambil dok kat kusyen kot..heheh
(Intro kat perenggan yang ketiga..apa daaa...)

Rasa-rasanya sudah hampir seminggu aku dah tak update entry aku nih. Sibuklah pulak disebabkan 'tuan audit' nak datang so macam laporan nak kena update. harap maaflah yer..

Minggu raya yang ketiga tempohari..wah formal nyer.heheh..kat rumah aku tu ada lah buat sket bacaan selawat nabi dari Kumpulan Marhaban Taman
aku tuh. sepatutnya last year nak buat..tapi disebabkan aku kena pegi
 Kursus Induksi kat Kg.Gajah,Perak selama 2 tahun minggu kat sane so terbatal lah hasrat tu..
tu yang buat jugak tahun nih..ala kecik-kecik jer..janji ada orang datang baca-baca selawat kat rumah kita..okaylahkan..ambik berkat..insyaallah..


hari ni aku kerja. balik jer pukul 5 tu terus jer macam kilat buat apa yang patut..rendang ni ayah poji yang buat (selamat aku)

rumah ku telah dibanjiri oleh lautan manusia..wah giteww
(cehh rumah sekangkang kera..lautan ??)


selepas acara berselawat ..apa lagi ..Makan Time !

"udoh-udoh ler makcik oii ..tak payah nak nengok-nengok tudung tu lagi..
dah ok dah tudung tu..pegi ler makan..."


terasa macam snow white plak pegang-pegang bakul macam tu..
Show White versi wanita muslimah..atau lebih dikenali dengan nama
Snow Black...huwawawa..


yang senang-senang camni...aku yang buat.kahkah..selain dari meehoon goreng nih aku ada buat nasik impit..(nasik impit tu aku buat lepas kerja
takut lembik ..siap aku letak bawah kipas angin..nasik baik mak aku tegur..dia soh aku letak kat peti sejuk kat bahagian atas sekali..
terima kasihlah mak selamatkan anakmu ini..kalau tak sian ..dorang kena makan nasi impit ala bubur pulak..nyehnyeh..
nampak simple jer meehoon tuh..tapi sedap sangat enak bile dimakan ngan rendang ...

rendang ala POJI


 Kuih-kuih raya yang kini sudah hilang dari pandangan mataku..
(dah tinggai botoi jaa)
  

Terima kasih kepada semua ! insyaallah depan kita jumpa lagi..
Daaaaaa !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails