Jom Kelik-Kelik !

Aug 24, 2011

KaLau Ikut HaTi..

 

"Kalau diikutkan hati "...yaaa itulah dia kalau diikutkan hati mati ..persiapan hari raya memang rasa macam nak buat majlis kahwin nak rancang itu dan ini padahal benda -benda bukannya wajib pun. TETAPI ..naluri perempuan kalau nak berhari raya rasa macam nak tukar semua benda kat dalam rumah tu biar tampak menarik..tapi apakan daya terimalah hakikat bahawa aku tak bisa merubah sedemikian rupa kerana aku terpaksa berpijak dibumi yang nyata. Sambut sekadar yang termampu..takut nanti lepas raya aku yang merana..ishh ishh sian....

Tahun ni langsir tak tukar kerana tahun lepas dah tukar. aku kalau tukar langsir memang tempah dengan orang yang sama sebab aku tak payah susah-susah nak menggantung langsir tu, orang tu yang buatkan semua ..sediakan uwangnya sahaja ya buk.

Alas Meja - wajib tukar sebab dia murah.hehee..

Sofa        - tak tukar sebab guna sofa turun temurun daripada arwah abah punye dulu. hahaa..tak delah. Raya tahun ni belum ada budget untuk itu insyaallah tahun depan kot. (apa2 hal berangan dulu).


wah..cantiknya bilik tidur ni macam bilik tidur aku (masa dalam mimpi aku tahun lepas).

Bilik Tidur     - aku cuma beli cadar baru ..itu jer..beli yang 100% cotton sebab sangat best bergulung didalamya disaat kesejukan.


Dapur     - aku beli set pinggan mangkuk satu set vintage baru. auuwww...hee..
              - bakul laundry baru , tempat letak baju2 kotor (vintage design lagi).
              - washing machine tahun ni aku belikan dia baju raya. (vintage lagi)

at lease nampaklah ada perubahan sket. sebab takkan nak renovate dapur sebab nak rayekan..tapi kalau ada budget , itu semestinya! haakan terluah perasaan di hati.


untuk ruang tamu tak ada yang special cuma beli pasu bunga baru (.................design lagi) isikan tempat kosong. Jawapan sama seperti di atas.

 kiranya lebih kurang macam nilah rumah aku..ngehngeh


Nanti senang-senang aku upload gambar2 bebarang yang aku beli tu yer. semuanya harga tak mahal tapi cukuplah sekadar menggembirakan hati sendiri..yang ponting RAYO totap RAYO !!! yaaahooo...!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails