Jom Kelik-Kelik !

Sep 8, 2010

Ayam Penyet Memang Sodap !


nak recommend pada sesape yang nak try tempat baru atau nak pegi tempat baru atau tak tahu tempat nih..atau ..atau dan atau..haaaa ini
wa nak kasik tau..hehee

(aku pon direcommend oleh my sis & my mom)
andainya aku pergi dulu sebelum muuu...sebab dorang dah pegi dulu tempat nih..
(uhh..lagu Alleycat tuuuu..)

aku nih sebelum nih penah lah dengar nama menu Nasik Ayam Penyet nih..masa tuh aku ada kursus kat JB..sepanjang perjalanan masa dalam bas  tuh..asyik2 ternampak kedai2 makan yang ada menu Nasik Ayam Penyet..dorang kata perkataan penyet tuh sebab ayam goreng tuh sebelum di potong2 ..dorang akan penyetkan dulu (ketuk ngan parang kot..)

so aku tertanya2 jugak..apa kebendenya ...kalau rase nya sama jek cam nasik ayam yang kita selalu makan tuh...ahhh malas nak try lah..


RUPANYA TIDAK BEGITU ! SAMA SEKALI TIDAK !

serba sikit gambaran suasana di sana


ishhh...anak sape nih..sian...mane mak dia.. ?

inilah dia Nasi Ayam Penyet yang dimaksudkan....
nampak mmg simple giler...
nampak macam..alaa macam nasik lemak punya "rupa paras" jer....


kita orang pilih untuk makan kat meja kat luar ..open air..
jap-jap belum lagi
.
.
.
.


Haa itu dia punya sodap..tengok cara abang i makan uolls takan tak dapat agak lagik kot...betapa sodap nyer nasik ayam penyet nih..
(ke...sebab lapar..hee)
cara penyediaan dia letak nasik tu pon dah 70 markah...

nasik tu bile dimakan dengan ayam goreng+tempe+sayur kobis atau timun
makan dengan sambal yang dia bagik tuhh (macam sambal belacan tapi dia macam ada campur mangga kot..isshh tapi sedap ar biler benda nih semua digabungkan daaaaaaaaaannnnn....
NGAP !! masok dalam mulot ... nyam..nyam nyam...eeemm

tapi sayang aku datang dah agak lewat..ingat nak try bakso jugak..tapi dah habis..haaa bayangkan sampai abis tuh..maksudnya mesti ramai yang datang untuk berbuka puasa kat sini..

kaunter pembayaran


adeeerrr jeerrr..si kenit nih..

ini entrance dia yang sebenar nya...
sorry gambar dari entrance dia kat depan aku dah terdelete..huawahh...

.
.
.
.
semalam nak pergi lagi..sebab tekak dah jatoh hati kat tempat nih..
tapi..

DAH TUTUP !..
huhuhu...

the moral of the story..sesape nak try tunggu lopeh rayo yo!
"tak dapek den nak menolong doh"...heee

* Sorry ler muka aku tak dek .. (sesilap korang tak heran! hehee)
..sebab aku rase muka aku time nih..udoh macam muka tempe yang dah aku makan tadi tu..)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails