Jom Kelik-Kelik !

Jan 10, 2011

Hari Pertama Persekolahan


Sebelum ape2 nak mintak maaflah kepada semua peminat2 diseluruh tanah air .tak kira dimana anda berada..terutamanya yang berada Brunei..Sabah ..Sarawak..dan tidak ketinggalan juga yang berada di luar negara. Sudah lama aku tidak update blog aku kerana hal2 yang tidak dapat aku elakkan..(sila rujuk tajuk BENGANG ! di bawah..)

ehhh jangan jelez okkaayyy...follower ramai yerrr...19,000 ribu orang...(heheeh sesekali kasiklah aku perasan sket..)
huwaawahhwahh....

soo..hari ini nak memperjelaskan dengan secara terperinci apa yang ku rasa dan apa yang aku harungi demi untuk membesarkan anak-anak aku yang seramai 2 orang tuh..hee (seramai ? penggunaan ayat seramai tak boleh blah..)

malam dah siapkan barang2 masing-masing..excited budak2 kan..dah semuanya serba baru..apal lagii dah macam esok nak sambut raya pulak dia orang nih..yelah yang abangnya dah masok tahun 2 , adiknya walaupon 5 tahun ..aku hantarkan ajerr..

so, bermula dari hari ini tak bolehlah sambong2 tido takut kalau terlajak nanti anak tak sekolah..dengan aku aku sekali tak g kerja. Malam dah kena gosok baju untuk 3 orang kalau tak pagi2 macam orang hilang ingatan ..sana nak pegang..situ nak pegang..eh mana nak masak air dulu..nak masak untuk breakfast yang bawak untuk bekal ..lepas tu nak kejotkan budak2 bangun tido lagi..dapat2 yang di adiknya maaakkk aiii punyalah liat ...rupa2nye excited masa mula jer ..dahlah aku selalu sorang2..ayah poji selalu kena shift malam..huhuu..


haa nampak ijat tak ?? yang ni betul2 1 malaysia kat sebelah lelaki tuh..
CINA, INDIA & MELAYU

Skript ijat dipagi hari pertama persekolahan:

"Ibu ijat rasa sukalah bu..dada ijat macam dag dug dag dug.."
(hehee.... sambil tersingai-singai)

dahlah bangun2 jer pagi tuhh..yes ! yes !...
(macam2 gelagat budak2 nih ..)


dah sekolah dah anak dara cinonit aku nih...
yang adik pulak...masa sedang siap2kan dia..

zati : "ibu adikkan dah besarkan bu..."
aku jawab: "yelah ...adik dah besar..."

(layanzzzz)


The moral of the story :
Kelatah & gelagat kanak2 nih..itulah warna warni dalam kehidupan berumah tangga..tapi kenapa masih ada manusia yang sanggoooop (sambil hentak meja) mendera anak sendiri..dan menyimbah asid ke muka anak2 dan isteri mereka yang menyabung nyawa untuk melahirkan zuriat mereka...

wah emo pulak aku pagi2 nih...

bye

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails