Jom Kelik-Kelik !

Mar 28, 2011

Si KeMbaR PunYa CeRiTa


Alkisah anak buah aku si kembar yang berumur 5 tahun ni...AJAN & AJIM. Umur dorang sama ngan umur Zati. Kelatahnya menghiburkan. Semakin dah pandai berkata-kata semakin seronok pulak aku nengok budak kembar dorang nih. Gambar ni ambik masa hari pertama dorang nak g taska so, unipom belum dapat lagi maka pakailah baju t-shirt wona putih tu. Yang sbenar-sbenarnya dorang ni lahir tak cukup bulan (7 bulan)..tapi sekarang..haaa lebih besar dan tinggi daripada anak dara aku yang cinonit tu..tapi mak wan (mak aku) kata tak pe sebab budak pompuan tak perlu besar-besar sangat..janji sihat. hehee (cover supaya jangan risau). Kali ni terbukak pulak hati aku nak buat N3 pasal dorang. korang nak tahu tak apa dialog yang bisa mencuit hati aku ? hehee..

Dialog 1
Masa ni pagi hari raya aku dan keluarga semua ada untuk menziarah pusara. Sedang kita orang semua sedang membaca doa ...ada sebuah pusara tu agak baru..so batu nisan tu tak berapa nak kuat lagi..dengan gaya2 ala "kontraktor " bangunan...sambil menggoyang2kan batu nisan tu kedepan dan kebelakang..sambil berkata..."MAMA...MAMA...(panggilan adik aku..) NI... BOLEH CABOT NIH MAMA...." lepas tu.sambung pulak...."MAMA...MAMA CUBA MAMA TEKA...NI KUBUR SAPE?...(haiii..nak gelak serba salah...dah masing-masing bepandangan tahan gelak..masok dalam kereta jer lepas tu ..haaa amekkk..terburai gelak..)

Dialog 2
Baru-baru adik aku memang selalu tak sihat yelahkan...mak buyong...peninglah...sakit itu sakit ini. So, salah sorang dari kembar ni kiranya nak tunjukkan keperihatinan doranglah.. boleh cakap kat adik aku apa tau..." MAMA....MAMA !...MAMA PEGILAH KLINIK KUAGE (Keluarga) TU...SURUHLAH DOKTOR TU PECAHKAN PERUT MAMA TU KUARKAN BABY TUUU...(dia ingat perut mama dia tu apeerrr .....Belon??..) kahkah..

Dialog 3
Balik sekolah konon nak cerita kat mama dialah kan..kat sekolah cikgu ajar apa...dengan penoh rasa yakin dan bangga...dia bagitau adik aku.."MAMA..MAMA !...TADI KAT SEKOLAHKAN...CIKGU CAKAP...KALAU KITA BUAT BAIK PADA ORANG..NANTI ALLAH BAGI KITA KEPALA ..." apa lagik adik aku pon terbahak2..lah tergelak..! HAAHH !! KEPALA??? Ohhh...PAHALA!?? huwawawahh..

kalau aku nak cerita banyak lagi...tak tercerita...cukuplah yer..

okay kesimpulannya: Anak2 Anugerah Alllah yang tidak ternilai...Hargai & sayangilah mereka....



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails