Jom Kelik-Kelik !

Nov 23, 2010

Ceritera di Hari Raya Haji


Assalamualaikum sumer...intro mesti sopan okkkayy..raya haji yang lepas sempatlah aku amek gamba lembu2 yang ensom , kacak lagi bergaya itu sebelum di sembelih ...masa tu on the way nak pegi gumah mak..
ehhh..jauh tuu..nak balik kampung..2 minit baru sampai tau..hehee


ensom kan ? gaya mutu keunggulan itulah lembuuu....

*kat gumah sendiri macam2 warna pinggan dikeluarkan..kalau ada orang datang jangan sekali2 buat cam nih yerr yon..*

inilah makanan2 yang aku hidangkan untuk hari raya haji hari tuu..
*nasi impit , serunding , kelamai (dari perak) , rendang ayam
yang aku masak rendang ngan nasi impit jer.. serunding member dari kelantan bagi..yang kelamai tu ingat nak bawak kat opis nak bagi member2 rase..tapi tak berapa nak powerlah...orang kat Perak terutamanya kat area2 Gopeng tuuhh mmg wajib ada Kelamai nih..sedap tau..boleh teringat2 dibuatnya...kita boleh kukus dia dan makan dengan kelapa ...peehhh...(masak dalam buluh ..tapi buluh dia besar dari lemang) tapi selalunya kelamai ni kalau dapat makan kat gumah mak2 sedara-mara okaylah ..kalau  beli tak jamin..nasib2lerr..orang meniaga kaannn...

rendang tu berminyakkan ?? korang tahu tak ? aku tak nak hidangkan dengan minyak2 tuu..tapi atas permintaan ayah poji..dia kata ehhh takpe2 ..biarkan...
sabar jelah....tak pandai jaga kesihatan betollah...

hidangan istimewa mesti ada setiap kali raye kat rumah mak ialah

ketupat pulut bonda

ketupat daun palas

lomang


 angah yang masak

 yang ini pon..

ini lauk bonda yang punya bukan ahmad albab yang punya..haahaahaa


kuah kacang

*angah (adinda) dan Gee (adinda ipar) *
bergabuuung !! meletop ahhh...(lagu stacy & adam) hehee

ehh ada jer interframe kat belakang tuuhh..

separuh jer lah yerrr...sebab badan aku nampak kembang sangat....
(mengaku pulak tu)

suasana di teratak bonda

raye haji main game yer ijaaaatt....



*muka sepesen*
ayah poji control ensem sebab dalam molot ada makanan ..kah..kah..

ehhh tetiba teringat pulak..sebelum cuti raye haji hari tuhh..aku sempat mengusik MA kat Klinik aku tu..nama dia Hj.Rahim...aku panggil dia haji lah kann..
aku cakap kat dia..


"HAJI ! HAJI ! SELAMAT HARI RAYA HAJI !! HAJI......."

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails