Jom Kelik-Kelik !

Nov 11, 2010

Teringat zaman Dolu-Dolu

okay semua tarik nafas dulu ..okay sekarang korang tolong ikut arahan yer..baca satu persatu..SATU PERSATU tauu..


okay mula...
Ini lukisan saya. Saya lukis pemandangan rumah saya. Rumah saya di tepi gunung tajam. Walaupun rumah saya di kawasan gunung , tapi di kawasan rumah saya ada dua tingkat tempat untuk letak kereta pot-pot.

okay..dah tuh...dah tuh...

amacam korang ? teringat tak zaman Dolu-Dolu alaaa....masa kita kecik-kecik dulu kalau melukis..hehee..
semalam aku tolong si ijat mengemas beg dia maka ternampaklah lukisan yang "comel" nih..

 sekali pandang macam rumah panjang kat sarawak kan?
tapi yang nih tak berapa nak panjanglaahh..sebab dia agak kekotakkan sket..


kalo macam nilah aku tengah drive nampak tanda jalan dia cam nih..
tak tahulah .heee
okaylah..bolehlah tuu..lukisan budak tahun 1 ..sekurang-kurangnya dia ada imaginasi dan pengetahuan bahawa jalan raya kena ada dua hala okay..dua hala..heeee...
yang merah kat tengah2 tu apalah agaknya erk..


ijat..ijat ...puas ibu ajar kat ijat ...kita tinggal kat Taman Seri Kelemak..
bukan nama taman tuuuu. TAMAN SAYA..lupelah tuu..


korang jangan confuse yer...yang warna coklat tu adalah gunung..bukan yang biru..yang langit tuhh...siap bintang lagi...besar bintang ko ijat macam kapal terbang !..kehkehh..
(jangan gelak yon .ko pon dulu cam tuh gak)



okay bye...ijat ngan zati balik dulu yer....

(masih menjadi tanda tanya apa yang dipegang tuh..??
Sosej kot sebab semalam dia baru makan..
korang tahu ker apa tuh??

** kuiz minggu ini**

apakah yang dipegang oleh budak lelaki itu?
(balik rumah nanti aku g tanye dia yer ...)

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails