Jom Kelik-Kelik !

Nov 18, 2010

Oh Cameron Highlands aku datang lagi !


Ikuti paparan menarik minggu ini...
(baca macam Pengacara Nona )

aizeepesona ada butirannya....
(baca macam pengacara rancangan 999)

okaylah ..okaylah aku tak merapu lagi..kita teruskan agenda kita yang seterusnya...perjalanan dari Kampar terus menuju ke Cameron Highlands yang sangat kucing taik ku cintaii ..i lovvveee it..!

okay..okay dah sampai..dah sampai ..fokus..fokus..

ini bukan menara KLCC atau menara condong di Pissa yer..
ini ialah jagung yang dimakan oleh yang menaip nih..
siapa lagi kalau bukaaaannnnaahhh.....
me, myself atau lebih lebih dikenali sebagai AKU..ngehngeh
sampai2 jer terus teringat nak makan JAGUNG MADU...jagung aper ??
JAGUNG MADU...



sajer kasik korang gerammm...


ini bilik hotel yang aku check-in hari tuh..hotel biasa2 jer..
(harga bilik tu untuk satu malam ialah RM140.00) 
nama dia pon aku dah lupe..heee.
tapi kemestian mesti kena carik berdekatan dengan area
Pasar Malam..happening wooooo pasar malam dia ...
tapi sayang malam tuhh tak bleh nak amek gambar sebab hujan lebat..sampai berlaga-laga payong ngan orang-orang kat pasar malam tuh..huhuuu..



haaaa....ini hari wa balas dendam..dendam kesumat malam tadi sebab tak puas jalan...pemandangan yang dapat dilihat sepanjang perjalanan menuruni bukit ...


jalan -jalan carik breakfast

 memang aku akui sesekali pergi makan angin nih...boleh mengeratkan hubungan kekeluargaan.......

ijat masa tu..malu2 nak cakap sesuatu akat aku...

"ibu..ibu...heeeee...."

"ehh..apsal jat ? ijat nak cakap apa ? malu2 plak niee..." aku tanya dia

"ijatkan bu...ijat sayanglah kat adik bu..."

seronok rasenya bila anak bagitau macam tu..

"janganlah time happy2 macamnie jer baru ijat nak sayang adik tau..
ijat kena sentiasa sayang kat adik.."

tak tahulah tuu..sok sampai kat gumah tengoklah camne..heheh


Breakfast Nasi Lemak ..aku ingatkan  ada menu Nasik Ayam Penyet....
persembahan yang menarik..tu yang jadik RM5.00 satu ..
sangat berselera kerana dihidang semasa masih panas berasap-rasap ..kena pulak cuaca sejok...peehhh sodap & menyelerakan...

Masih aku terasa nasi lemak (lagu man bai )

ijat pon macam aku ..pandai berlakon ..


keledek madu


Bunga-bungaan

waaahhh..romantik sungguh bunga-bunga itu..
aku semakin pandai ambik gambar ..
(tak kira nak puji diri sendiri jugak...)



wah dapat payung strawberry ...tengok tuu ..legging baruuuu pokodot lagiii...fuuuyoooo...(ibu jelezz sebenarnya) lepas nih dah janji dengan anak dare cinonit nih nak belikan sweater ..

"ibu adik nak yang boleh tutup kepala tuu macam abang punya.." ..
(layannnzzz)



jangan risau anda boleh bau & rase ..cuma geselkan dan layangkan pergelangan tanganmu disitu..untuk bau..
dan ketok2 screen tuh 2x dikawasan yang berkenaan ..nanti dia akan keluar..trylah..

huwaaaaahhh !!...sian korang...aku jahat ker??



*buah strawberry / peria  dan buah cinta chanduri yang telah dikeringkan...
buah cinta kering is the best !



kobis warna purple
sempat ko yer zati..

hi-tea

menu :
waffer strawberry + ice cream strawberry + strawberry milk shake +
teh strawberry tarik

banyak betul aku menaip perkataan strawberry hari ni ...
it's okay demi uolls ya..hee



buah strawberry bergantung-gantongan..

tangan siapalah ini kalau bukan tangan si bujang gebu itu....
(conpem lepas nih buah strawberry nih pasti akan mati..kahkah)


ladang teh


terlalu excited nampak bunga cantik nih..sampai tersasol ayah poji..

"yang.. bunga ni ada tanam kat Malaysia tak ? "..

bia dia dah terperasan dah tersalah cakap dua-dua bantai gelak..

abis abang sekarang nih kat mane ?? aku tanye balik kat dia...kahkah

sebenarnya aku tahu dia nak tanya ..boleh tanam ker bunga ni kat tempat kita selain dari Cameron Highlands..??

cepat bang amek gamba sakit pinggang nih...

 

Subhanallah..kurnian Tuhan yang tiada tolok bandingnya ...
walaupun dah minum teh tarik tadi ..tempat nih still the best !

 
okay dah nak balik...sempat mak aku beli petai & Rebong kat orang asli..

dalam perjalanan pulang ..lalu kat Air Terjun LATA ISKANDAR
lalu jerr..tak sanggop nak mandi...sejoookkk..turun makan kat gerai disitu..
kuiz pada minggu ini...gambar apakah ini ?? (kuiz lagii..) 
aku beli kat sane..diantara barang yang paling aku suka...
.
.
..
..
..
..
..
..
..
..
.
...
.
takan tak tahu kot (berlagak)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tadaaa !! comel jerr..
mesti lepas nih rajin masak...
(yelah tuuuuu...)



bye ...bye...Cameron Highlands!!
aku pasti datang menjengokmu lagi..insyaallah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails